Sunday, December 19, 2010

stress...

assalamualaikum...

mood sangat stress.. :(..ntah banyak sangat prob...xtau nak selesai kan yang mna dulu...tp 2 la...adoiiii!!!!!


 cmne la nak ilang kan stress nie erk...xkan nak buat tarian kura2 kot...malu ngt  aight.. :)...

keyy nie aku nak share some tips nak ilang kan stress...

1. SENYUM

kebanyakkan kita bila berhadapan dengan masalah pasti kita akan tarik muka seribu...paling tidak pon kita akan mengeluh atau mengomel sorang-sorang yea x?? okeyy pe kta bila kita hadapi tekanan seperti ini kita senyum dahulu :) bila kita senyum pasti sedikit tekanan akan reda :) cuba lah...




2. BERSENDIRIAN 

ada sesetengah orang suka bersendirian..memencil diri bagi mencari ketenangan seketika..pergi je tempat yang dapat tenang kan fikiran...take time coz kita berhak dapatkannya..kita renungkanlah kembali n kita amik iktibar dari sudut yang positif dari setiap yang terjadi itu dan kita perbaiki pada keadaan yang lebih baik..

3. CERIA 

 jangan lah bebankan fikiran dengan semua perkara yang ada disekeliling anda setiap yang belaku pasti ada hikmahnya..kita hidup di muka bumi ini hanya sekali sahaja, jadi nikmatilah hari ini dengan seadanya.. :)

4. ALLAH 

ikutilah perintah dan suruhanNYA..tinggalkanlah perkara yang dilarangNYA..hayatilah setiap bait-bait ayat dariNYA..nescaya anda xakan rugi walau sesaat..

5. PELUK  

anda pasti lebih tenang dan damai didalam hati jika dapat memeluk makhluk lain..maksudnya jika anda mempunyai teman baik sesama jantina peluklah dy...dan jika ada teddy bear or what ever peluk la ia dengan erat..dengan ini dapat lah reda kan sedikit kemarahan anda itu.. :)

1 comment: